104248598

Otyłość i nadwaga

Otyłość/nadwaga często jest przyczyną braku akceptacji własnego ciała, ale oprócz tego stanowi niestety poważny problem zdrowotny. Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej, zwłaszcza w okolicy brzucha i talii, zwiększa ryzyko chorób układu …czytaj więcej

warzywa_1_1

Zalety warzyw w diecie

Jak już wspomniałam w poprzednim wpisie, warzywa zachwyciły mnie tym, że wspaniale wspomogły moją walkę ze zbędnymi kilogramami, więc może od tego zacznę. Dodatek większej ilości warzyw do prawidłowo skomponowanego …czytaj więcej

563813ec27da9ec724695579e3ca4d16

Nadmiar białka w diecie

Nadmiar białka w diecie jest często obserwowanym zjawiskiem. Bardzo często osoby, które zaczynają swoją przygodę ze sportem jeszcze dodatkowo zwiększają jego spożycie lub dokładają odżywki proteinowe. Podobnie jest w przypadku …czytaj więcej

z14142184Q,Ustalenie-wartosci-energetycznej-przysparza-wielu-

Wartość energetyczna diety

Liczenie kalorii, które zjadamy i ograniczenia z tym związane są powszechne wśród osób odchudzających się. Za tymi ograniczeniami często idzie uczucie głodu i rozdrażnienie. Niestety w procesie odchudzania większe znaczenie …czytaj więcej

7eeb222448e7e4e285918cc1ac3808a0

Odchudzanie i indeks glikemiczny

Warto sobie uświadomić, że podczas odchudzania właściwa dieta jest niezbędna. Pamiętajmy jednak, że odchudzanie to nie głodówka! Zbilansowany i różnorodny jadłospis wpłynie również pozytywnie na stan zdrowia. Oczywiście najlepsze rezultaty …czytaj więcej

Bez tytułu

Pozostałe posiłki i ich rokład

Równie ważny, jak skład posiłków (produkty, które spożywamy) jest ich rozkład w czasie. Korzystne jest spożywanie posiłków co 3-4 godziny. Pozwala to na utrzymanie stałego stężenia glukozy we krwi (głównego …czytaj więcej

20151106_092846-001

Śniadanie

Spożywanie śniadania jest dużym problemem dla wielu osób. Najczęstszą wymówką jest brak czasu lub apetytu. Nawyk jedzenia śniadania jest oczywiście możliwy do wyuczenia, jednak często spotyka się z niechęcią. Ja, …czytaj więcej

mapi328088s044swskk4o448csw.600

Nawodnienie organizmu

Nie przekażę nic nowego stwierdzeniem, że nasze ciało w dużej części składa się z wody. Jest to bezsprzecznym dowodem na to, iż prawidłowe nawodnienie organizmu jest niezbędne do jego sprawnego …czytaj więcej